niedziela, 25 maja 2014

Pierwsza moneta okolicznościowe 5 zł

W maju 2014 odbyła się emisja pierwszej monety okolicznościowej o nominale 5 zł. Monety te mają zastomić 2-złotowe monety okolicnościowe. Pierścień monet 5-cio złotowych wykonany jest z miedzioniklu MN 25, a rdzoeń ze brązalu stopu CuAl6Ni2. Emisja została zapoczątkowana serią "Odkryj Polskę" - będzie przedstawiała atrakcyjne miejsca naszego kraju, a projekty monet zostaną wybrane w ogólnopolskim konkursie. 5 zł monety okolicznościowe.

1 komentarz:

Monika Zawadzka pisze...

Jest już wiele monet okolicznościowych o nominale 5 zł. Ja sama mam ich kilka rodzajów. Zaraziłam się zbieraniem monet od mojego ojca, który w sumie to we mnie zaszczepił. Teraz na bieżąco staram się być z nowościami czytując http://www.skarbnicanarodowa.org i cały czas pogłębiając swoją wiedzę. Człowiek inaczej funkcjonuje jeśli ma jakieś hobby i zainteresowania. Jeśli jest to zbieranie starych monet to tym bardziej staje się to bardziej interesujące.