niedziela, 8 czerwca 2008

Bajki Narodów Świata na monetach

Tym razem mam przyjemność przedstawić piękną serię monet z Białorusi bitych w Mennicy Polskiej SA.
Seria "Bajki Narodów Świata" rozpoczęła się w 2005 roku i aktualnie uzbierał się już zestaw składający się z ośmiu monet. Każda moneta przyozdobiona jest pięknym kamieniem ozdobnym.
Na monetach przedstawione zostały następujące bajki:
  • 20 rubli Kamienny Świat
  • 20 rubli Szymon Muzykant
  • 20 rubli Królowa Śniegu
  • 20 rubli Mały Książę
  • 20 rubli 1001 nocy - Szeherezada
  • 20 rubli 12 miesięcy
  • 20 rubli Alicja w krainie czarów
  • 20 rubli Alicja po drugiej stronie lustra

1 komentarz:

Adrian Moczyński pisze...

Z pewnością takie monety okolicznościowe są fajne i pamiętam jak byłem dzieckiem to mój dziadek chyba zaraził mnie numizmatyką. Przejąłem po nim jego kolekcję monet i cały czas uzupełniam. Niestety takich monet z bajkami świata nie mam, ale może i nadejdzie moment że trafią do mojej kolekcji. Moim następnym krokiem są złote monety https://www.skarbnicanarodowa.pl/zloto/zlote-monety gdyż te zbiory zaniedbałem najbardziej.